Nutritia intra-antrenament (intra-workout) (indicații)

Nu este recomandat consumul de alimente si bauturi pe parcursul oricarui antrenament, mai ales daca aveti o masa bine echilibrata si bine programata inainte de antrenament. In timp ce majoritatea pasionatilor de fitness nu au nevoie de nutritie in timpul antrenamentului, exista cateva scenarii in care consumul de alimente, bauturi sau suplimente poate fi benefic:

- Persoanele care fac antrenamente de la o intensitate moderata pana la mare timp de 60-90 de minute sau mai mult (de exemplu, alergatori de fond, biciclisti sau persoane care finalizeaza sesiuni de antrenament de rezistenta mai lungi). In acest caz, consumul unei surse usor de digerat de carbohidrati, lichide si electroliti poate fi ideal. Unii sportivi prefera surse lichide precum Gatorade sau Skratchbauturi special dedicate sportivilor, care contin carbohidrati, fluide si electroliti. Alti sportivi prefera surse de hrana solida, cum ar fi fructele uscate, prajiturile cu continut scazut de zahar, fructele cu continut scazut de fibre sau pliculetele depiure de fructe si o solutie de electroliti (de exemplu, apa si tablete sau geluri speciale). In general, li se recomanda sportivilor sa inceapa cu aproximativ 30 g de carbohidrati, 500 mg de sodiu si 500 ml sau mai mult de lichid pe ora pe parcursul exercitiilor de mare intensitate.


- Sportivi de elita care doresc sa optimizeze performanta in timpul antrenamentului sau competitiilor. Consumul de carbohidrati ofera creierului si muschilor o sursa de energie care poate ajuta la optimizarea procesului decizional si la intarzierea timpului scurs pana la aparitia oboselii.


- Persoanele care se antreneaza pe stomacul gol. Persoanele care se antreneaza fara sa manance dimineata dupa un post peste noapte pot consuma un supliment de aminoacizi esentiali (EAA) pentru a preveni degradarea musculara. In unele cazuri, o cantitate mica de carbohidrati poate fi benefica pentru mentinerea nivelului de glucoza din sange pentru sesiunile de antrenament de intensitate moderata pana la mare.


- Persoanele care se antreneaza in clima calda si umeda. Deoarece pierderile de lichide si electroliti cresc la caldura, o sursa suplimentara de lichid si electroliti in timpul antrenamentului poate fi benefica pentru a mentine echilibrul de hidratare si pentru a preveni oboseala. In astfel de cazuri, se recomanda amestecarea a 500 ml de apa cu o tableta de electroliti, pentru a fi consumata in timpul unui antrenament.

Bibliografie:

What To Eat Before, During, & After A Workout , Your Guide To Peri-Workout Nutrition, Vitality nutrition official website

Autor: Farmacist Marza Andreea Simona


Pagina actualizata la data de: 04-01-2023

Produse din categoria Nutritia intra-antrenament (intra-workout)

Non-farma (30)

Vezi Politica de confidentialitate date personale

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.