Vitamina D (ingrediente active)

Definitie:

Vitamina D este o vitamina liposolubila.Literatura de specialitate recenta o incadreaza ca fiind un hormon .

Corpul produce in mod natural vitamina D atunci cand este expus la soare sau din anumite alimente (sursele de vitamina D alimentare sunt limitate).

Rol si beneficii:

-poate juca un rol important in prevenirea si contracararea efectelor anumitor boli precum scleroza multipla, bolile de inima, bolile respiratorii.

-asigura absorbtia si fixarea calciului si a fosforului asigurand un sistem osos puternic si o dantura sanatoasa

-sustinerea sistemului imunitar si scaderea riscului de a dezvolta anumite boli auroimune precum poliartrita reumatoida, boli inflamatorii intestinale, etc. (persoanele cu un nivel scazut de vitamina D, prezinta un risc mai crescut de a dezvolta boli autoimune)

-imbunatateste starea de spirit si reduce simptomele depresiei, fibromialgiei, anxietatii

-poate favoriza pierderea de tesut adipos

 

Deficiente-simptome:

-oboseala, anxietate

-dureri severe de oase si muschi , slabiciune, osteomalacie

-fracturi in special ale oaselor picioarelor, pelvisului si soldurilor

Deficitul de vitamina D este stabilit printr-un test simplu de sange.In cazul unui deficit, specialistul in sanatate iti va recomanda suplimentarea cu o doza ridicata de vitamina D sub forma de tablete sau sub forma lichida (picaturi).

 

Surse de Vitamina D:

Modul predominant de obtinere a vitaminei D este cel de la nivelul pielii, prin expunerea acesteia la radiatia solara.Insa, exista situatii cand nu se obtine o cantitate suficienta de vitamina d in acest mod, fie datorita climei, factorilor de mediu, culoarea pielii (o piele mai inchisa la culoare va sintetiza o cantitate mai redusa de vitamina D) sau utilizarii unei creme cu factor de protectie ridicat.Atunci, completarea se poate face din alimentatie sau prin suplimentare.

Principalele surse de vitamina D sunt:

-peste: somon, sardine, hering, ton, ulei de peste.

-galbenus de ou

-ficat de vita

-fructe de mare: creveti

-ciuperci (in special cele supuse luminii UV)

-lapte fortificat, iaurt fortificat

-cereale fortificate cu vitamina D

 

Profil de siguranta:

Consultati medicul daca prezentati afectiuni cronice asociate, simptomele persista sau se agraveaza.

 

Bibliografie:

Vitamin D, The noutrition source, Harvard T,H, Chan, School of public health

Shahzadi Devje, Vitamin D, Benefits, sources and more, Healthline official website

 

 


Data ultimei actualizari: 14-03-2022

Vitamina D

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.